My Chemical Romance-NANANA 中文歌詞 英文歌詞 翻譯

個人僅非官方歌詞翻譯,供同好欣賞、學唱用,轉載請註明出處。

#廢話時間

這次來連PO兩場MV之後,來PO歌詞完整版啦~我覺得MCR有種時而瘋癲時而勵志的反差萌rrr

這首乍聽就是一首很狂的嗨歌,但有勸世的感覺T__T

#重點

有些句子取捨掉較真實的意思,用白話的句子代入,

希望你會喜歡,也能融入歌詞意境哦!

偶翻譯得很辛苦>_<要轉載可以幫偶註明出處嗎!敗偷你!T__T

#歌詞重點

Everybody wants to change the world

But no one, no one wants to die

這兩句一定是本歌曲重點~~~每個人都想改變世界啊,但是誰想犧牲呢?

面對虛偽的世界,全炸光吧!

#進入正題

(口白)

Look alive, sunshine 旭日東昇

One-oh-nine in the sky 日復一日

But the pigs won't quit 但貪婪的豬仍在繼續

You're here with me 你和我一起

Doctor Death-Defy 死裡逃生吧

I'll be your surgeon, your proctor, your helicopter

我是你的醫生,你的指揮官,你的救援直升機

Pumpin' out the slaughter-matic sounds 電鋸的聲音

To keep you live 令我熱血沸騰

A system failure for the masses 體制已經崩壞了

Anti-matter for the master-plan 叛變是終極計畫

Louder than God's revolver 替天執法吧

And twice as shiny 連開兩槍

This one's for all you rock and rollers 這是給你們這些巨星

All you crash queens and motor babies 崩壞的女神和武器們

Listen up! 給我聽好了

The future is bulletproof 未來是子彈打不穿的

The aftermath is secondary 把後果拋諸腦後吧!

It's time to do it now and do it loud 是時候該宣示主權了

Killjoys!Make some noise 小賤人們!炒熱氣氛吧!!

-------------

NA NA NA NA NA NA NA NA NA NA NA

Drugs, gimme drugs, gimme drugs 給我來點嗨的!

I don't need it,but I'll sell what you got 我不嗑藥,但我賣給想要的人

Take the cash and I'll keep it 現金我留著

Eight legs to the wall 看!有蜘蛛在牆上

Hit the gas, kill them all 噴牠瓦斯,殺光牠們

And we crawl, and we crawl, and we crawl 爬吧 逃吧

You be my detonator 你來引爆吧

Love, gimme love, gimme love 愛我吧,為我癡狂吧

I don't need it,but I'll take what I want from your heart

我不需要你的愛,但我要帶走你的愛

And I'll keep it in a bag, in a box 我會放在袋子裡,塞在盒子裡

Put an X on the floor 擺成X

Gimme more, gimme more, gimme more 給我多一點!

Shut up and sing it with me 別問那麼多,跟著我唱!

NA NA NA NA NA NA NA NA NA NA NA

From mall security 從商場警衛

To every enemy 到我的仇家們

We're on your property 我們站在你的地盤上

Standing in V formation 擺著勝利的姿勢

NA NA NA NA NA NA NA NA NA NA NA

Let's blow an artery 情緒鼓噪著

Eat plastic surgery 繼續搗亂

Keep your apology 收回你的愧疚

Give us more detonation 繼續激怒我吧

More! Gimme more! Gimme more! 再給我更多!

Oh, let me tell you 'bout the sad man 噢,讓我跟你說一個傷感的故事

Shut up and let me see your jazz hands 先讓我看看你搖擺的手啊

Remember when you were a madman 還記得當你生氣的時候

Thought you was Batman 還以為自己是蝙蝠俠

And hit the party with a gas can 想炸光這一切嗎

Kiss me you animal 吻我吧寶貝

NA NA NA NA NA NA NA NA NA NA NA

You run the company 你豎立政權

Fuck like a Kennedy 你滿口謊言

I think we'd rather be 我想我們寧願

Burning your information 燒光你所有資源

NA NA NA NA NA NA NA NA NA NA NA

Let's blow an artery 情緒鼓噪著

Eat plastic surgery 繼續搗亂

Keep your apology 收回你的愧疚

Give us more detonation 繼續激怒我吧

And right here,right now 此時此刻,就在這裡

All the way in Battery City 燈火照明的城市

The little children raise their open filthy palms 小小孩們舉起髒兮兮的手

Like tiny daggers up to heaven 向迷你的匕首刺入天際

And all the juvee halls and the Ritalin rats 所有腐敗的,嗑藥的鼠輩們

Ask angels made from neon 要求天使們點亮

And fucking garbage scream out 無用的廢材們吶喊著:

 "What will save us?" 誰來救救我們

And the sky opened up 於是天空灑下一道光

Everybody wants to change the world 每個人都想改變世界

Everybody wants to change the world 每個人都想拯救世界

But no one, no one wants to die 但是沒有人,沒人願意犧牲啊

Wanna try, wanna try, wanna try 想試試嗎?

Wanna try, wanna try, now 你敢嗎你敢嗎?

I'll be your detonator 我來點燃你吧

NA NA NA NA NA NA NA NA NA NA NA

Make no apology 先別道歉啊

It's death or victory 還活著就是贏了

On my authority  在我的權力下

Crash and burn,Young and loaded 所有粉身碎骨,年少輕狂

Drop like a bullet shell 最終還是無力反抗

Dress like a sleeper cell 任人宰割

I'd rather go to hell 我寧願去死

Than be in purgatory 也不想待在煉獄

Cut my hair,gag and bore me 剃光我的頭髮,盡情取笑嘲諷

Pull this pin拔出插銷

Let this world explode 炸光這虛偽的世界吧

 

 

來聽歌吧~如果有更好的意見都歡迎留言交流唷~~

My Chemical Romance-NANANA中文歌詞 live@coke sound up 2011

My Chemical Romance-NANANA 官方MV

來我的IG看看吧~會回粉唷^__^

描述: 2.png

 

 

 

 

arrow
arrow

    瑪琍 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()